لیوان قهوه با چاپ سه بعدی


لیوان های قهوه پرینت سه بعدی می تواند به شما در شخصی سازی لیوان کمک کند

چاپ سه بعدی برای همه چیز مفید است، از جمله نگهداری نوشیدنی صبحگاهی دلخواهتان. استفاده از پرینت سه بعدی برای تهیه لیوان قهوه نه تنها امکان پذیر است، بلکه برای مقاصد روزمره نیز مفید است و زمانی که ایده های هدیه شما تمام می شود مفید است.
با این حال، قبل از شروع چاپ، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
اول از همه، همه نوع مواد مصرفی پرینت سه بعدی برای استفاده در تماس با غذا یا نوشیدنی ایمن نیستند. بسیاری از مواد از پلاستیک و سایر پلیمرهای حاوی مواد شیمیایی که هنگام بلعیدن برای انسان مضر هستند ساخته شده‌اند، و فرآیند چاپ سه بعدی حرارت دادن این رشته‌ها آنها را استریل نمی‌کند.
در مرحله بعد، تعدادی از مواد به گرما یا مایع حساس هستند و اگر در معرض مقادیر زیادی از هر یک از آنها قرار گیرند، تجزیه می شوند.
در نهایت، فرآیند پرینت سه بعدی اغلب منافذ ریز بین لایه‌های جسم ایجاد می‌کند. آنها برای چشم انسان بسیار کوچک هستند اما اندازه مناسبی برای رشد باکتری های میکروسکوپی هستند، به خصوص به این دلیل که تمیز کردن این فضاها بسیار سخت است. اطمینان از اینکه اشیاء پرینت سه بعدی 100٪ برای خوردن یا آشامیدن از آنها بی خطر هستند، اغلب متکی به پرداخت های ویژه ای است که این فضاهای دیده نشده را پر می کند.
ممکن است مشکلات احتمالی زیادی به نظر برسد، اما ناامید نشوید! با نکاتی که در زیر جمع آوری کرده ایم، فیلامنت مناسب و مراقبت زیاد، می توانید تمام لیوان های قهوه را که می خواهید بدون نگرانی در مورد چیزی چاپ کنید.
لیوان قهوه با چاپ سه بعدی
انتخاب طرح
پرینت سه بعدی یک لیوان قهوه به شما امکان می دهد طراحی خود را مطابق با مشخصات دقیق خود سفارشی کنید

امکانات
قبل از شروع، مطمئن شوید که ترجیحات نوشیدنی خود (یا کسانی که لیوان را دریافت می کنند) را می شناسید. ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما ما اغلب به ژست‌هایی که هر روز انجام می‌دهیم – مانند نوشیدن قهوه – توجه نمی‌کنیم و این می‌تواند به یک پروژه تمام‌شده منجر شود که فقط فنجان چای شما نیست. در اینجا مواردی است که باید در مورد لیوان هایی که قبلاً دوست دارید توجه کنید:

 
اندازه:
البته اندازه برای هر طرح پرینت سه بعدی مهم است، اما برای یک لیوان قهوه چاپ سه بعدی، شخصی می شود. چه اسپرسویی بنوشید که بهتر است از چیزی کوچکتر از کف دستتان میل کنید یا به چیزی بزرگ نیاز دارید که بدون اینکه هر ده دقیقه یک بار دوباره آن را پر کنید، کافئینی برایتان داشته باشد، احتمالاً طرحی متناسب با سلیقه خود پیدا خواهید کرد. فقط ظرفیت چاپگر سه بعدی مورد استفاده خود را به خاطر بسپارید، در غیر این صورت ممکن است فقط نصف فنجان داشته باشید.

دسته (یا عدم وجود آن):
اکثریت قریب به اتفاق لیوان ها دارای نوعی دسته در یک طرف هستند – برای نوشیدن چیزی در حالی که هنوز گرم است مفید است. ممکن است بخواهید قبل از انتخاب طرحی، دور چندین ماگ قهوه را در زندگی واقعی اندازه بگیرید تا پس از اتمام پروژه پرینت سه بعدی، اندازه دسته آن را اندازه گیری کنید. و البته، اگر اصلاً دسته نمی‌خواهید، طرح‌هایی وجود دارد که به جای لیوان‌های استاندارد، از فنجان‌های بیرون‌بر تقلید می‌کنند، بنابراین می‌توانید وانمود کنید که از کافه مورد علاقه‌تان آمده‌اید.

لبه:
آیا مایل یا منحنی روی لیوان قهوه خود را دوست دارید؟ این بیشتر از آنچه فکر می کنید تفاوت ایجاد می کند، زیرا برخی از طرح ها دارای زاویه عالی برای خنک کردن مایع تا دمای مناسب قبل از رسیدن به لب شما هستند. اگر به نظر می رسد همیشه زبان خود را می سوزانید، ممکن است ارزش بررسی این موارد را داشته باشد.

شکل:
بله، در کل بیش از یک شکل لیوان قهوه وجود دارد. اگر به طرح‌های جدید توجه می‌کنید، مانند طرح‌هایی که بر اساس چیزی قابل تشخیص از فرهنگ پاپ ساخته شده‌اند، این امر به ویژه مهم است. به عنوان مثال، لیوان های جدید ممکن است به شکل یک شی از یک بازی ویدیویی یا سر یک شخصیت کارتونی باشند – به عبارت دیگر، پیچیده تر از استوانه اصلی یک لیوان قهوه ساده. اگر فکر می‌کنید شکل غیرمعمولی در نوشیدن شما اختلال ایجاد می‌کند، به جای آن یک طرح ساده با تصویری از فن‌دم روی آن چاپ کنید.

منابع
هنگامی که متوجه شدید که در یک طرح به چه چیزی نیاز دارید، وقت آن است که چیزی را پیدا کنید که توجه شما را جلب کند. مخازن مدل سه بعدی باز اغلب صدها و نه هزاران طرح در دسترس دارند، بنابراین محدود کردن گزینه های خود حتی کمی قبل از اینکه نگاه کنید، تجربه را بسیار پربارتر می کند.

Thingiverse: Thingiverse دموکراتیزه کننده بزرگ مخازن آنلاین است. این برای همه طراحان سه بعدی برای ارسال طرح های رایگان خود باز است. شرکت مادر آنها، MakerBot، در Thingiverse بزرگترین جامعه چاپ سه بعدی در اینترنت را دارد و صدها نتیجه در جستجوی “لیوان قهوه” به دست می آید.
Cults: سایتی شبیه به Thingiverse، Cults مجموعه های عظیمی از طرح های قابل چاپ سه بعدی دارد. تفاوت بین Cults و Thingiverse عمدتاً در این است که Cults مدل‌های پولی را نیز ارائه می‌کند و به طراحان اجازه می‌دهد بابت ایجاد طرح‌های با کیفیت بالاتر، جبران خسارت کنند.
MyMiniFactory: MyMiniFactory یک مخزن مدل سوم است که ویژگی ها را با Cults و Thingiverse به اشتراک می گذارد. وجه تمایز این است که در MyMiniFactory، اکثریت قریب به اتفاق طرح ها، اگر نه همه، قابل چاپ بودن بر روی یک چاپگر سه بعدی FDM یا رزینی ثابت شده است، به این معنی که می توانید در امکان ساخت مدل انتخابی خود مطمئن تر باشید.


لیوان قهوه با چاپ سه بعدی
بهترین مواد
PETG یکی از بهترین انتخاب ها برای فنجان های پرینت سه بعدی از هر نوعی است.
همانطور که اشاره کردیم، دانستن اینکه چه مواد پرینت سه بعدی ایمن (و مفید) برای چاپ لیوان قهوه هستند، بسیار مهم است. در اینجا جزئیاتی در مورد آنچه شما نیاز دارید وجود دارد تا مطمئن شوید که می توانید بدون نگرانی از آن برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید.

PETG:
PET و PETG به طور گسترده به عنوان برخی از معدود رشته های پرینت سه بعدی ایمن برای مواد غذایی شناخته می شوند. چاپ این مواد نسبتاً آسان است، اما به خاطر داشته باشید که بسته به سازنده، می توانند در دمای کمی بیشتر از 100 درجه سانتیگراد نرم شوند، بنابراین ما توصیه نمی کنیم از فنجان های چاپ شده در PETG برای آب جوشانده اخیر استفاده کنید.

رزین ها:
یکی از راه های غلبه بر برخی از محدودیت های چاپ سه بعدی لیوان قهوه، استفاده از چاپ بر پایه رزین به جای FDM است. چاپ رزین به شما توانایی بیشتری برای کار با جزئیات با سرامیک ها و سایر موادی می دهد که هنگام استفاده به عنوان فیلامنت عملکرد خوبی ندارند. اطمینان حاصل کنید که از رزین های ایمن برای مواد غذایی استفاده کنید و قبل از استفاده آنها را به درستی خشک کنید.
سرامیک: به راحتی می توان به خاطر داشت که سرامیک یک ماده ایمن و موثر برای لیوان های قهوه پرینت سه بعدی شما است زیرا احتمالاً بیشتر فنجان های شما قبلاً با آن ساخته شده اند. این به این دلیل است که ساختار سرامیک آن را قوی، جاذب گرما و غیر متخلخل می کند. فقط آنچه برای فنجان (های) جو خود نیاز دارید. با این حال، سرامیک به سختی به عنوان یک رشته یا رزین به دست می‌آید، و چاپگرهای مجهز به اکسترودرهای خمیری قادر به انجام جزئیات مشابه با چاپ با مواد دیگر نیستند.

فلز:
اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که به یک چاپگر سه بعدی فلزی دسترسی دارید یا پول کافی برای سفارش یک لیوان چاپ شده با فلز، آلومینیوم، قلع و فولاد ضد زنگ دارید، همه مواد ایمن برای غذا هستند که برای یک لیوان چاپ سه بعدی مناسب هستند. . یک گزینه جایگزین استفاده از تکنیک ریخته گری، با استفاده از بخشی چاپ شده در ماده دیگری مانند موم است. توجه داشته باشید که برای از بین بردن شکاف هایی که ممکن است باکتری ها بخواهند در آن ها پنهان شوند، باید چاپ را جلا دهید.
اگر به هیچ یک از این مواد دسترسی ندارید، نگران نباشید. در بخش بعدی راه هایی برای دور زدن این موضوع داریم. نکته اصلی این است که مطمئن شوید که می تواند در برابر دمای بالاتر مقاومت کند، به خصوص اگر از آن برای نوشیدنی های گرم استفاده می کنید.

چاپ حامد  ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ تی شرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 
ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 
و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید